Projecte en grup

Projecte en grup sobre pneumàtica per alumnes de 2n de Batxillerat, creat pels membres:

GRUP 3: TEC2
Laura Granell Moreno
Ana Martínez Durán

Àlex Guerrero Fernández

1. TEMA  A ARTICULAR MITJANÇANT PBL
Pneumàtica.
2. PREGUNTA MOTRIU
Sabries construir una màquina dispensadora de xiclets?
3. OBJECTIUS FORMATIUS
-Interpretar projectes i esquemes senzills industrials, explicar-ne el funcionament.
-Interpretar la representació simbòlica dels components pneumàtics.
-Dissenyar un dispositiu mecànic amb materials diversos.
-Elaborar i interpretar diagrames d’espai-temps.
-Elaborar i interpretar GRAFCET.
-Dissenyar circuits pneumàtics.
4. RESULTATS D’APRENENTATGE A ASSOLIR
En aquest projecte es pretén que l’alumnat dissenyi un dispositiu mecànic en grups, en aquest cas un dispensador de productes, i posteriorment un automatisme senzill que en permeti el seu govern a partir d’unes condicions donades. El més important és aquesta segona part, ja que l’objectiu principal és el de posar a prova les capacitats de l’alumnat en disseny de circuits pneumàtics i/o electropneumàtics, intentant complir un dels objectius bàsics de les matèries de Tecnologia Industrial i de Mecànica.

5. PLANIFICACIÓ TEMPORAL
2 h a l’aula ordinària: Anàlisi de la proposta i relació dels materials necessaris.
4 h a l’aula de tecnologia: Construcció del dispensador. Muntatge del circuit.
2 h a l'aula ordinària: Resolució de qüestions i conclusions de la pràctica.
6. LLIURAMENTS INTERMEDIS DE PROTOTIP
Hi haurà dues fites:
1era) Un cop l’alumne hagi rebut tota la informació de les premisses (activitat a l’aula normal), caldrà que dissenyin un prototip del muntatge que faran (aula de tecno). Hauran de fer també un llistat de tot el material i l’identificaran allà on haurà d’anar al muntatge provisional. Es tracta d’alumnespre-universitaris, per tant, han de tenir la suficient autonomia com per avançar sols. Tanmateix, degut a què el projecte no té una assignació de temps excessiu, estimem apropiat que aquest punt de partida sigui reflexionat pel grup i que després es faci una entrega parcial al professor. A la propera classe es retornarà el feed-back i es solucionaran possibles errors que s’hagin pogut detectar. A partir d’aquí ja es podrà començar a treballar amb el dispositiu.
2ona) Aquesta ja serà la darrera entrega i la final, és a dir, serà l’exposició del projecte a la resta de grups, i finalment la resolució de qüestions i conclusions.
No considerem apropiat fer més entregues intermèdies pel què s'ha comentat anteriorment sobre l'autonomia d'alumnes de 2on de Batxillerat. Això no vol dirque durant les sessions que es facin a l’aula de tecno o a la classe normal es puguin plantejar dubtes al professor per desencallar qualsevol problema.
7. AVALUACIONS INTERMÈDIES
L’avaluació,bàsicament, serà la que obtindran un cop finalitzat el projecte, però degut que s’han establert dues fites, la primera tindrà un petit pes respecte la total:
1.      Part de seguiment: malgrat que no s’entregaran notes parcials del treball que s’està fent, el professor informarà als grups que tot el que s'entregui (1era fita) i el que es vagi treballant a l’aula serà objecte de valoració. Aquest treball tindrà un pes especificat a l’apartat d’avaluacions i hi haurà 2 components: una nota que farà referència al treball del grup i una altra al treball individual.
2.      Part final: aquesta valoració serà la que donarà el professor un cop els grups hagin defensat i exposat el seu mecanisme.

8. TREBALL INDIVIDUAL D’AMPLIACIÓ, TIMING I LLIURAMENTS INTERMEDIS
El treball individual d’ampliació tindrà un pes de 0,5 punts respecte la nota final de l'assignatura a final de trimestre. No hi haurà lliuraments intermedis, simplement a partir de l'entrega final realitzada en grup sobre el projecte del dispositiu mecànic, es donaran les pautes per a realitzar el treball addicional. Els alumnes tindran 2 setmanes per fer aquesta entrega, que consistirà en el següent:
A partir del prototip que heu fet en grup, dissenyeu un esquema de circuit elèctric de corrent continuper a que tingui il·luminació i so quan s’accioni un interruptor per encendre la màquina. Tingueu en compte que la llum i la música només pot sonar quan una persona premi el botó d'accionament del dispensador.
9. PERCENTATGE DE LA NOTA CORRESPONENT A LA PART INDIVIDUAL I A LA DE GRUP
Segons la taula del punt 8, el percentatge de la nota individual i la del grup respecte la nota total del projecte és del 5 i 10 % respectivament. Els criteris d'avaluació per a quantificar aquestes notes seran:
- Observació per part del professor del funcionament del grup a l'aula, si treballen en equip, si es reparteixen les tasques, si hi ha passotisme d'algun membre del grup, etc.
- Execució de la presentació oral del grup i valoració la gestió del temps.
- Qüestionari el dia de l'entrega del projecte on es faran les següents qüestions:
            1. Creus en el treball en equip o prefereixes treballar de manera individual? Què consideres important en un equip de treball per aconseguir objectius?

            2. Tots els membres del grup heu treballat de manera cooperativa i equivalent? Si consideres que ha fallat alguna cosa, comenta-la.

No hay comentarios:

Publicar un comentario