Sessió 11: EPA i FP

Anem acabant el curs, vinga que poc a poc ja hi som! Avui hem vist 2 conceptes relacionats amb l’aprenentatge de les persones, molt interessant ja que és una evidència que ningú aprèn de la mateixa manera.

EPA/PLE

EPA/PLE (Entorns personals d’aprenentatge) és un concepte lligat amb l’evolució del pensament humà. Cada persona té el seu entorn personal creat on els coneixements s’adquireixen i es guarden, per exemple algú aprendrà molt rebent una classe magistral, una altra mitjançant una activitat cooperativa i participativa, una altra a través d’una pràctica, i així podríem fer un llistat extens. De la mateixa manera, jo he conegut a gent que estudia amb música (cosa que jo no puc) o que necessita anar a la biblioteca, o hi ha gent que necessita anar a la muntanya per concentrar-se. Totes aquestes característiques de l’entorn que envolta a  una persona a l’hora d’aprendre conformen el EPA o PLE.

Sempre ha existit aquest EPA i, tot i quedar molta feina encara per millorar en les metodologies de l’aprenentatge, és evident que hem evolucionat.


Jo tinc la teoria que les relacions personals i afectives són les que més ens ajuden a aprendre, ja que reuneixen tots els requisits per fer que la maduració i el coneixement quedi impregnat:
  • Aprenem els valors (bé pels pares, familiars propers, amics, parella).
  • Practiquem (a la vida coneixem a molta gent i parlem, intercanviem opinions, agafem idees, etc).
  • Es creen vincles emocionals i afectius (el que més et marca a la vida, els vincles amb la família, el lligam amb la parella, les discussions amb els amics, etc)

En definitiva, el que defenso molt fermament és que l’aprenentatge emocional és el futur del pas definitiu de l’evolució humana. Deixo un vídeo del gran mestre:



Activitats emocionals

He trobat una pàgina interessantíssima relacionada amb activitats de caràcter emocional que es podrien aplicar a les aules d’institut. Recordem que problemes com l’autoestima, l’empatia, la confiança o la comunicació són fenòmens que estan presents diàriament a la vida dels adolescents.

http://orientafer.blogspot.com.es/2011/09/126-dinamicas-de-educacion-emocional.html

Reconec que potser sóc una mica “friki” amb el tema emocional! Però quan has entrat en el tema i has sentit coses Increibles, és impossible no creure-hi...

FORMACIÓ PROFESSIONAL

També hem parlat de la FP, aquesta branca que sembla que no existeixi però que en un futur podria ser una alternativa laboral molt bona. En el meu cas, el fet d’haver cursat Enginyeria Tècnica Industrial Mecànica em dona la oportunitat de donat vàries assignatures, tot i que en algun cas hauria de realitzar prova de capacitació.
Diferents modalitats de FP:
  • Simple: En aquesta modalitat, la formació és organitzada conjuntament per les empreses i els centres educatius mitjançant un conveni de col·laboració. Es combina per tant la formació al centre educatiu amb l’activitat a l’empresa de l’alumnat sense que comporti reconeixement acadèmic.
  • Dual: En aquesta modalitat sí que hi ha reconeixement acadèmic dels aprenentatges assolits per l’alumnat mitjançant feina, beca i formació per part de l’empresa.

La FP és una alternativa bàsica avui en dia a la universitat, ja que no tothom pot accedir-hi i no vol dir que aquestes persones no puguin seguir estudiant. A part, considero que la FP ha millorat molt de qualitat i s’ha guanyat un prestigi dins la societat.


No hay comentarios:

Publicar un comentario