Sessió 12: I després del Màster, què?

Sessió pràctica a la sala d’actes de la universitat que va tenir 4 parts:

1-    Presentació Alumni.

Un representant de la secció Alumni UPC ens va explicar en què consisteix aquest departament, el qual desconeixia. Omplint la present entrada, he donat un cop d’ull a la seva pàgina web on he pogut veure que ofereixen formació, borsa de treball, recerca de feina, etc. Trobo interessant que s’ofereixi aquesta via tot i que, l’experiència em diu que no serveix de gaire estar inscrit en borses de treball, les oportunitats apareixen quan menys ens ho esperem i no precisament per currículum sinó per contactes.



Tot i així, ho trobo positiu i aniré donant una ullada de tant en tant. Tampoc perdem res per inscriure’ns a la borsa.


2-    Ponència sobre estadístiques i percentatge d’inserció laboral després del Màster.

L’Anna Prades, provinent de l’AQU, ens va parlar dels resultats estadístics relacionats amb el grau d’inserció laboral dels alumnes que han cursat el Màster del Professorat.
Segons la meva opinió, la ponència va ser interessant però poc útil. Jo, com alumne, m’agradaria haver tingut més informació sobre les diferents vies de feina que puc optar gràcies al màster, i no tanta informació estadística relacionada amb els avantatges de trobar feina tenint estudis universitaris. Crec que si estudiem és perquè encara creiem que té valor dins la societat, i menys ens val tenir fe cega perquè aquest màster té un preu alt, tan econòmic com en dedicació. La ponent va oferir dades positives sobre els estudiants del màster, evidenciant que més del 50% troba feina i exerceix de docent. Només faltaria, vaig pensar jo, ja que t’obliguen a fer-lo per poder exercir...

Com a conclusió crec que es podria haver enfocat aquest temps d’una altra manera, insisteixo en què és dades que es van oferir són interessants i curioses, però no pràctiques per a nosaltres.

Deixo una referència de la idea que vull transmetre i de com m’hagués agradat que s’enfoqués la sessió:


3-    Funcionament de les borses d’interins

A continuació, un representant dels Serveis Territorials del Baix Llobregat ens va donar molta informació útil i pràctica sobre el procés d’inscripció a les llistes d’interins.
Aquí sí que manifesto el meu positivisme envers la manera de realitzar aquesta part de la sessió. El ponent ens va demanar dubtes per enfocar correctament el seu discurs en comptes d’optar per una classe magistral, i el resultat va ser òptim. Va aparèixer una pregunta darrera l’altra fins que es van haver d’aturar, i llavors es van anar responent. Personalment, no m’apuntaré a les llistes de cara al setembre ja que estic fent el Màster en 2 anys, però per mi és important tenir com més informació millor per saber el què vindrà. Es van tractar temes com:

-       Proves de capacitació.
-       Puntuació a la llista en funció dels mèrits.
-       Consulta contínua dels nomenaments.
-       Places de difícil cobertura i com es poden aprofitar per entrar dins la roda.
-       Possibilitat de donar classes a Primària.
-       Convocatòria d’obertura de places per les llistes.
-       Convocatòria d’oposicions.
-       Impartició d’assignatures en funció de la titulació.
Informació que també podem consultar a la web del departament:


4-    Taula rodona amb ex-alumnes del Màster

La part més divertida de la sessió. 3 ex-alumnes del Màster ens van explicar les seves experiències en docència una vegada finalitzats els estudis. Va anar molt bé comparar els diferents casos tenint en compte que havien acabat en anys diferents i que les seves situacions laborals actuals també eren diferents.

Dues de les persones estaven treballant en escoles concertades i, curiosament, em va donar la sensació que disposaven de més estabilitat que l’altra persona, que estava treballant a un institut públic de FP. No pretenc tornar a obrir el debat etern però és una dada important per mi. Les dues persones parlaven de projectes de l’any vinent al centre, mentre que l’altre noi parlava que al setembre no sabia on treballaria.

Sempre he pensat que les condicions d’interí són millors que les de l’ensenyament privat, però també més inestables. A no ser que puguem gaudir d’un interinatge anual degut a una baixa de maternitat o malaltia, tocarà començar amb substitucions pel territori. No ho considero negatiu, però sí més complicat de gestionar.


En canvi, als instituts concertats et poden fer fix si disposen de la plaça (situació de les dues ex-alumnes), i això t’ajuda a organitzar-te logísticament, saps que cobraràs la nòmina tots els mesos, tens el poder de poder planificar-te l’any i les vacances, etc. Evidentment és una opinió personal, però jo valoro molt tenir estabilitat a la feina i considero que a les llistes d’interins no la puc tenir.

No hay comentarios:

Publicar un comentario