Sessió pràctica a la
sala d’actes de la universitat que va tenir 4 parts:
1- Presentació Alumni.
Un representant de la
secció Alumni UPC ens va explicar en què consisteix aquest departament, el qual
desconeixia. Omplint la present entrada, he donat un cop d’ull a la seva pàgina
web on he pogut veure que ofereixen formació, borsa de treball, recerca de
feina, etc. Trobo interessant que s’ofereixi aquesta via tot i que, l’experiència
em diu que no serveix de gaire estar inscrit en borses de treball, les
oportunitats apareixen quan menys ens ho esperem i no precisament per currículum
sinó per contactes.
Tot i així, ho trobo
positiu i aniré donant una ullada de tant en tant. Tampoc perdem res per
inscriure’ns a la borsa.
2- Ponència sobre estadístiques
i percentatge d’inserció laboral després del Màster.
L’Anna Prades,
provinent de l’AQU, ens va parlar dels resultats estadístics relacionats amb el
grau d’inserció laboral dels alumnes que han cursat el Màster del Professorat.
Segons la meva
opinió, la ponència va ser interessant però poc útil. Jo, com alumne, m’agradaria
haver tingut més informació sobre les diferents vies de feina que puc optar
gràcies al màster, i no tanta informació estadística relacionada amb els
avantatges de trobar feina tenint estudis universitaris. Crec que si estudiem
és perquè encara creiem que té valor dins la societat, i menys ens val tenir fe
cega perquè aquest màster té un preu alt, tan econòmic com en dedicació. La
ponent va oferir dades positives sobre els estudiants del màster, evidenciant
que més del 50% troba feina i exerceix de docent. Només faltaria, vaig pensar
jo, ja que t’obliguen a fer-lo per poder exercir...
Com a conclusió crec
que es podria haver enfocat aquest temps d’una altra manera, insisteixo en què
és dades que es van oferir són interessants i curioses, però no pràctiques per
a nosaltres.
Deixo una referència
de la idea que vull transmetre i de com m’hagués agradat que s’enfoqués la
sessió:
3- Funcionament de les borses d’interins
A continuació, un
representant dels Serveis Territorials del Baix Llobregat ens va donar molta
informació útil i pràctica sobre el procés d’inscripció a les llistes d’interins.
Aquí sí que manifesto
el meu positivisme envers la manera de realitzar aquesta part de la sessió. El
ponent ens va demanar dubtes per enfocar correctament el seu discurs en comptes
d’optar per una classe magistral, i el resultat va ser òptim. Va aparèixer una
pregunta darrera l’altra fins que es van haver d’aturar, i llavors es van anar
responent. Personalment, no m’apuntaré a les llistes de cara al setembre ja que
estic fent el Màster en 2 anys, però per mi és important tenir com més
informació millor per saber el què vindrà. Es van tractar temes com:
-
Proves de capacitació.
-
Puntuació a la llista en
funció dels mèrits.
-
Consulta contínua dels
nomenaments.
-
Places de difícil cobertura
i com es poden aprofitar per entrar dins la roda.
-
Possibilitat de donar
classes a Primària.
-
Convocatòria d’obertura de
places per les llistes.
-
Convocatòria d’oposicions.
-
Impartició d’assignatures en
funció de la titulació.
Informació que també
podem consultar a la web del departament:
4- Taula rodona amb ex-alumnes
del Màster
La part més divertida
de la sessió. 3 ex-alumnes del Màster ens van explicar les seves experiències
en docència una vegada finalitzats els estudis. Va anar molt bé comparar els
diferents casos tenint en compte que havien acabat en anys diferents i que les seves
situacions laborals actuals també eren diferents.
Dues de les persones
estaven treballant en escoles concertades i, curiosament, em va donar la
sensació que disposaven de més estabilitat que l’altra persona, que estava
treballant a un institut públic de FP. No pretenc tornar a obrir el debat etern
però és una dada important per mi. Les dues persones parlaven de projectes de l’any
vinent al centre, mentre que l’altre noi parlava que al setembre no sabia on
treballaria.
Sempre he pensat que les
condicions d’interí són millors que les de l’ensenyament privat, però també més
inestables. A no ser que puguem gaudir d’un interinatge anual degut a una baixa
de maternitat o malaltia, tocarà començar amb substitucions pel territori. No
ho considero negatiu, però sí més complicat de gestionar.
En canvi, als instituts
concertats et poden fer fix si disposen de la plaça (situació de les dues
ex-alumnes), i això t’ajuda a organitzar-te logísticament, saps que cobraràs la
nòmina tots els mesos, tens el poder de poder planificar-te l’any i les
vacances, etc. Evidentment és una opinió personal, però jo valoro molt tenir
estabilitat a la feina i considero que a les llistes d’interins no la puc
tenir.
No hay comentarios:
Publicar un comentario