Avui toca activitat
diferent, com no podia ser d’una altra manera venint el Toni!
Hem arribat a l’aula
i ens hem trobat una sèrie de papers sobre les taules, que corresponien a 10 activitats
a realitzar a les aules. La tasca consistia a triar-ne 3 per grup amb l’objectiu
de realitzar-les o tastar-les.
En el nostre cas, vam
realitzar aquestes 3:
Deixaries que els alumnes copiïn als exàmens? Imagina que
sí. Com? Planteja una forma de deixar copiar als exàmens: Com serien aquests i
com faries les correccions dels mateixos.
Discutint una estona
amb el grup vam arribar a la conclusió que si un alumne copia, al menys estarà
aprenent alguna cosa, tot i que considerem que posats a deixar copia, millor
plantejar un examen en grup tipus puzzle, on tots els alumnes puguin
participar.
Com a opinió personal
penso que, i ara sí em poso en el lloc de l’alumne, poden haver-hi diferents nivells
de gravetat quan un alumne copia:
- Pot ser que no tingui ni idea de la matèria perquè no estudia i per tant ho vol copiar tot calcat de l’estudiant del costat.
- Pot ser que tingui un dubte important i que no pugui continuar realitzant l’examen si no el resol.
- Pot ser que simplement vulgui corroborar una interpretació de l’enunciat o que no tingui massa confiança en ell mateix i necessiti una verificació externa.
Com a professor considero que és positiu que els
alumnes s’ajudin entre ells per verificar interpretacions i estar d’acord en el
desenvolupament de les preguntes, però no trobo bé que un alumne afuselli l’examen
d’un altre (que hi ha casos). Per tant jo marcaria les pautes per deixar copiar
en un examen, més que deixar copiar diria examen cooperatiu.
ACTIVITAT 2 – Anàlisi
d’objectes
Aquesta activitat va tenir
bastant èxit ja que va permetre riure i passar-ho bé mentre jugàvem amb els
components. En el nostre cas vam estar molta estona experimentant amb els
objectes per descobrir el seu funcionament, més que estar pendents de realitzar
l’activitat...
El primer d'ells consistia en un pack per
realitzar el muntatge d'un circuit elèctric. El més original de tots els
objectes d'aquest pack era un bolígraf que dibuixava el cable del circuit
gràcies a la seva tinta conductora. També es destacable que els leds canviaven
de color de llum en funció de la direcció de la corrent. Un kit pràctic per
practicar el muntatge de circuits elèctrics en sèrie i en paral·lel.
El segon pack consistia en una sèrie de components
per realitzar el muntatge d'un circuit pneumàtic.
I l’últim i més divertit, l’experiment del
pèndul:
Penso que és una activitat molt positiva a l’hora
de realitzar amb alumnes de secundària, un moment per evadir-se de portar-se bé
a classe, contestar al professor i molestar als companys. Una alternativa
divertida i positiva que alternaria amb classes normals.
ACTIVITAT 3 – Joc de cartes de materials
Boníssima activitat!
Però també molt treballada pel creador. Disposàvem d’unes cartes associades a
materials on la utilització estratègica de les característiques d’aquests feia
que guanyessis o perdessis cartes (no deixa de ser semblant al funcionament del
Tute o la Brisca).
El punt positiu és que anàvem
aprenent les característiques dels materials a mesura que anàvem jugant, i crec
que aquesta manera d’aprendre arriba molt més al fons de la memòria que no una
classe magistral perquè s’associa a un moment de plaer i diversió.
Altres activitats
La sessió va ser
divertida i distesa, vam passar una bona estona i vam tècniques útils per a
posar en pràctica amb estudiants. L’activitat que menys em va agradar va ser la
d’ajuda amb l’article, no perquè no la consideri necessària sinó perquè,
comparada amb les altres, era més avorrida.
Valoració molt positiva de
la sessió!
No hay comentarios:
Publicar un comentario